Pri používaní Akademického informačného systému UKF (ďalej UKF AIS) môže používateľ naraziť na viacero problémov, ktoré mu môžu brániť v efektívnom a plnohodnotnom používaní systému. Tieto problémy môžu byť najčastejšie nasledovného charakteru:
- technické (napr. problém so sieťovým pripojením),
- softvérové mimo AIS (napr. blokovanie otvárania okien),
- problém priamo v AIS (napr. zlá parametrizácia systému na úrovni vysokej školy alebo zlé nastavenie prístupových práv používateľa)
Aby mohol používateľ UKF AIS tento systém efektívne udržiavať, je potrebné, aby sa v prípade problémov držal nasledovného postupu:
- Zdokumentovať, kde (každý formulár má svoje jednoznačné číslo) a pri akej činnosti nastala chyba.
- Nahlásiť problém Lokálnemu správcovi AIS na danej organizačnej jednotke univerzity, ktorý sa pokúsi problém vyriešiť.
- Ak lokálny správca AIS nedokáže problém vyriešiť odstúpi ho Centrálnemu správcovi AIS na vysokej škole.
- Ak centrálny správca nedokáže problém vyriešiť zaeviduje ho do pripomienkovacieho systému AIS. V prípade vážnej chyby má správca k dispozícii aj iné komunikačné kanály.