Týchto 10 potravín zlepší tvoju pamäť a koncentráciu

Zabudnite na litre “energeťákov”, kávičiek s cigaretkou a podobných nie práve najzdravších povzbudzovákov. Je to síce spôsob, ako sa na chvíľu nakopnúť, no verte, že existujú zdravšie a efektívnejšie metódy, ako dostať zo svojho mozgu maximum.

Ak do seba “ládujete” jednu obloženú bagetu za druhou, prepchávate sa sladkosťami, chipsami a všetko to zapíjate sladenými nápojmi, verte, že zo svojho mozgu nevyťažíte maximum. Zamerajte sa na zdravšie potraviny a zlepšia sa aj vaše študijné výsledky. Predstavíme vám desať potravín, ktoré zaručene zlepšia vašu pamäť aj koncentráciu.

K filmu namiesto chipsov tekvicové jadierka

Tučné ryby sú bohatým zdrojom omega-3 mastných kyselín, ktoré sú hlavným stavebným kameňom mozgu. Zohrávajú významnú úlohu pri zaostrení pamäti a zlepšovaní nálady, tiež pri ochrane vášho mozgu a bránia poklesu kognitívnych funkcií.

Čučoriedky sú plné antioxidantov, pomáhajú oddialiť starnutie mozgu a zlepšujú pamäť. Skúste tieto zdravé guľôčky zaradiť do svojich raňajkových cereálií alebo do smoothie.

Kurkuma a jej účinná látka kurkumín má silný protizápalový a antioxidačný účinok, čo pomáha mozgu k optimálnemu fungovaniu. Výskumy odhalili, že kurkumín znižuje symptómy depresie a zabraňuje vzniku Alzheimerovej choroby.

Brokolica obsahuje množstvo zlúčenín, ktoré majú silné antioxidačné a protizápalové účinky vrátane vitamínu K. Tento vitamín rozpustný v tukoch je nevyhnutný pre tvorbu sfingolipidov, čo je typ tuku, ktorý je husto zabalený do mozgových buniek. Vyšší príjem vitamínu K je podľa niektorých štúdií spájaný s lepšou pamäťou.

Tekvicové jadierka sú bohaté na mnohé mikroživiny, ktoré sú dôležité pre funkciu mozgu, vrátane medi, železa, horčíka a zinku. Takže namiesto chipsov radšej siahnite po nich.

Zhrešte čokoládou…ale tou správnou

Tmavá čokoláda s vysokým podielom kakaa je nielen skvelou maškrtou, ale pomôže aj vášmu mozgu. Flavonoidy v čokoláde môžu chrániť mozog. Štúdie naznačujú, že konzumácia čokolády môže zlepšiť pamäť aj náladu.

Orechy obsahujú množstvo živín podporujúcich mozog, vrátane vitamínu E, zdravých tukov a rastlinných zlúčenín.

Pomaranče a iné potraviny s vysokým obsahom vitamínu C môžu pomôcť chrániť mozog pred poškodením spôsobeným voľnými radikálmi.

Vajcia sú bohatým zdrojom niekoľkých vitamínov typu B a cholínu, ktoré sú dôležité pre správne fungovanie a vývoj mozgu, ako aj reguláciu nálady. Praženica, omeleta či volské oči? Je to jedno, smelo do toho.

Zelený čaj je vynikajúci nápoj na podporu vášho mozgu. Jeho obsah kofeínu zvyšuje ostražitosť, zatiaľ čo jeho antioxidanty chránia mozog a L-theanine vám pomáha relaxovať. Navyše vychladený s citrónom (nielen) v lete skvele osvieži.

Vyskúšajte niektorý z uvedených tipov, najlepšie však viac z nich a na vlastnej koži pocítite ich efekt na vaše myslenie, koncentráciu, pamäť či náladu.

Tento obsah bol zaradený v Aktuality. Zálohujte si trvalý odkaz.