Legendárne chodbovice. Párty až do rána. Niekoľkodňové záťahy. Na bujarý študentský život však už spomínajú skôr staršie ročníky. Mladí “nehýria” tak ako bolo zvykom kedysi. Dôvod? Internet.
Pokračovať v čítaníBujarý študentský život? Minulosť! Na internátoch to žije viac na sieti ako na chodbách
Neskorší začiatok školy = lepšie známky, potvrdzujú najnovšie výskumy
Máš pocit, že školský deň začína príliš skoro?Nie si sám. Odborníci už dlhšie argumentovali pre neskoršie začiatky školskéhovyučovania na stredných a vysokých školách. V novej štúdii použili sledovačeaktivity, ktoré nosili študenti na zápästí. Sledovali, ako neskoršie začiatkyvyučovania vplývali na študentov. Ukázalo sa, že študenti, ktorí si pospaliviac, mali lepšie známky a vynechávali menej dní.
Pokračovať v čítaníBrahmi. Tajomstvo sviežej mysle a lepšej pamäti
Ajurvéda je známa tým, že dokáže liečiť nespočetné množstvo ochorení už po celé stáročia prírodnými metódami a rastlinnou liečbou. V tomto článku sa budeme baviť o bylinke zvanej Brahmi, ktorá je považovaná za akýsi posilňovač mozgu. To určite ocenia všetci študenti či duševne pracujúci ľudia.
Pokračovať v čítaníAko jóga pomáha k lepšiemu učeniu a výsledkom
Možno to znie na prvý pohľad neuveriteľne, no jóga vám skutočne môže pomôcť dosahovať lepšie študijné výsledky. V zahraničí je už celkom bežné, že školy zaraďujú lekcie jógy do každodenného programu a výsledky sú ohromujúce. Nielenže študenti výrazne zlepšia svoje výsledky, ale navyše sa aj podstatne lepšie cítia. Ako je to možné?
Pokračovať v čítaníNáležitosti čestného vyhlásenia záverečnej práce
Text záverečnej práce musí obsahovať vždy čestné vyhlásenie, v ktorom autor deklaruje, že danú prácu riešil samostatne. Obsahové a formálne náležitosti čestného vyhlásenia sú stanovené v smerniciach pre záverečné práce študentov, ktoré vydávajú jednotlivé vysoké školy, prípadne ich fakulty. V prílohe takejto smernice sa spravidla nachádza aj vzor čestného vyhlásenia.
Tajomstvo lepšieho učenia? Meditácia!
Ďalšia prebdená noc nad skriptami a nie a nie dostať potrebné informácie do hlavy. Určite to veľmi dobre poznáte. Najmä počas náročného skúškového obdobia, keď sak tomu pridáva aj časový stres.
Pokračovať v čítaníPaneurópska vysoká škola
Paneurópska vysoká škola n.o., v skratke “PEVŠ”, je súkromnou vysokou školou so sídlom v Bratislave. Jej založenie sa datuje do roku 2003. Štátny súhlas na pôsobenie, pôvodne ako Bratislavská vysoká škola práva, získala Uznesením vlády Slovenskej republiky č. 725/2004 14. júla 2004.
Od svojho začiatku mala ambíciu stať sa výnimočným centrom moderného vzdelávania a výskumu.
Jej zakladateľmi boli expremiér Slovenskej republiky JUDr. Ján Čarnogurský spolu s profesorom Vasilijem Lipitksym a podnikateľom Ing. Alexandrom Somovom.
Diplomová práca – Monitorovacie systémy
Diplomová práca vzor – Monitorovacie systémy
V nasledujúcej kapitole sme sa zaoberáme monitorovacími systémami, počnúc históriou poplašných zariadení, ďalej rozoberáme rôzne druhy a podoby týchto systémov, venujeme sme sa aj ich významu, funkciám a elementárnym požiadavkám, ktoré by mali takéto systémy spĺňať. Podrobnejšie sme sa venujeme kamerovým systémom, detekcii pohybu pomocou kamerových systémov, a mestským kamerovým systémom, keďže práve tento druh monitorovacieho zariadenia je pre našu prácu determinujúci.
Keď nahliadneme do minulosti, potreba ochrany pred nebezpečenstvom a s tým spojená potreba signalizovať nebezpečenstvo, spadala do kompetencie strážnych psov. História monitorovacích systémov je pomerne mladá. Ich zavedeniu predchádzal vynález a vývoj poplachových zabezpečovacích systémov a zariadení. Monitorovacie systémy sa vyvíjali a naďalej vyvíjajú súbežne s vývojom poplachových zabezpečovacích systémov.
Rigorózna práca – Marketingová komunikácia
Rigorózna práca vzor – Marketingová komunikácia
Firmy, ktoré majú záujem uspieť nielen doma, ale i na globálnom trhu, musia zabezpečiť, aby sa propagácia ich produktov dostala k zákazníkovi so všetkými aspektmi, ktoré je vzpotrebné zákazníkovi v rámci marketingu predstaviť. Preto je potrebné plánovať integrovanú marketingovú komunikáciu, to znamená využívať súbežne viac komunikačných kanálov. Dôležité je zladiť najmä produktovo orientované informácie na funkcionalitu a úžitkovú hodnotu produktov, naplnenie potrieb a očakávaní zákazníkov o pôvode ponúkaných produktov, o firemnej filozofii, poslaní spoločnosti, ktorá produkt vyrába alebo predáva, o jej vzťahu k zlepšeniu svojho externého prostredia a iné skutočnosti.
Čoraz častejšie kauzy v potravinárskom priemysle, najmä v obchodných reťazcoch, spojené s nekvalitou ponúkaných produktov, ktoré ohrozujú zdravie, spôsobujú averziu zákazníkov voči hypermarketom a uprednostňujú malých výrobcov s garanciou kvality, aj keď je cena ponúkaných produktov o niečo vyššia. Európska únia pripravuje zmeny v označovaní potravinárskych výrobkov. Okrem krajiny pôvodu bude musieť označenie obsahovať aj miesto výroby, čo je pre zákazníkov pozitívne, nakoľko budú vedieť, odkiaľ daný produkt pochádza. Napriek tomu, že z marketingového hľadiska by mohlo ísť o skvelú príležitosť pre firmy, aby sa od ostatných odlíšili a získali výhody oproti konkurencii, sú voči tomuto kroku vyjadrené nespokojnosti. Myslím si, že tu ide o neschopnosť niektorých predajcov garantovať kvalitu a teda o obavy s konfrontácie so zákazníkmi alebo neschopnosť využívať nástroje integrovanej marketingovej komunikácie.
Bakalárska práca – Teória literatúry
Bakalárska práca vzor – Teória literatúry
Základným kritériom na vymedzenie súboru kompetencií vo vyučovaní literatúry a jej obsahu je trojúrovňová sústava všeobecných cieľov vzdelávania. Za všeobecnú úroveň sú považované štyri strategické piliere vzdelávania – učiť sa žiť, učiť sa učiť, učiť sa spolupracovať a učiť sa konať. Ďalšiu dôležitú úroveň predstavujú kompetenčné a osobnostné ciele. Tie sú zamerané na činnostnú stránku vzdelávania a tvoria ich formatívne procesy – kognitivizácia, emocionalizácia, motivácia, socializácia, axiologizácia a kreativizácia žiaka. Najnovšia formulácia roviny cieľov vyučovania v literatúre je tvorená účelom vzdelávania, ktorý vychádza z myšlienky, na základe ktorej konečným zmyslom vzdelávania je pripraviť žiaka tak, aby bol pripravený a schopný zastávať všetky sociálne roly, ktoré sa od neho ako dospelého jedinca očakávajú – ochranca zdravia a prostredia, človek ako samouk, občan a vlastenec, profesionál a zamestnanec, manžel a rodič, tvorca domova a spotrebiteľ, využívateľ voľného času a tvorca seba samého (Hincová, Húsková, 2011).
Po takto stanovených všeobecných cieľoch vzdelávania je možné aplikovať ich a rozvíjať aj v oblasti cieľov v predmete slovenský jazyk a literatúra. To viedlo k vymedzeniu predmetových spôsobilostí – kompetencií, ktorými sa budú určené všeobecné ciele realizovať vo vyučovaní tohto predmetu. Prvým krokom bolo definovanie vzdelávacieho obsahu s komplexom jazykovedných a literárnovedných pojmov. Nový prístup znamená kvalitatívne vymedzenie úrovne zvládnutia obsahu vzdelávania, čo vyžaduje vypracovanie výkonových štandardov pre obidve zložky predmetu (Hincová, Húsková, 2011).