Pokračovanie – Študentský horoskop 2: Vybrali ste si správny odbor či profesiu?

main picture horoskop

 

 

 

 

 

 

 

Sú medzi nami takí, ktorí v tom majú jasno už od malička. Sú však aj takí, ktorí pochybujú o tom, či si vybrali správne. Ako sa hovorí – nikdy nie je neskoro, takže pokiaľ si nie ste istí, či ste si vybrali správne, pokojne sa nad tým zamyslite a začnite odznova. Či už veríte v astrológiu alebo nie, možno vám pri rozhodovaní pomôže tento študentský horoskop. Dnes vám prinášame pokračovanie – horoskop pre znamenie Býk :)

byk (deleted e93abb35296b676229b9e68b0ab98867)Býk 21.4.-21.5.

Istota a stabilita. Dve slová, ktoré charakterizujú vaše jednanie, váš život, vaše životné plány. Ste veľmi osobité znamenie, ktoré miluje život, a pretože si ho radi užívate, a to predsa niečo stojí, ste pripravení tvrdo pracovať, aby ste sa následne mohli rozmaznávať.

Pre každého zamestnávateľa ste snom – chodíte načas, ste starostliví, dôkladní a dôslední, dá sa na vás spoľahnúť. Rozhodne neodchádzate od rozrobenej práce. Radi za sebou nechávate čistý stôl, teda splnené úlohy, projekty, zadania… Vašim veľkým zdrojom energie sú životné hodnoty, zmysel pre zodpovednosť a motivácia k finančnému zisku. Človek by povedal, že ste workoholici, ale vy tvrdo makáte, aby ste si potom mohli dopriať zaslúžený oddych. Peniaze vám vyslovenie voňajú, a preto by ste sa mali dať na kariéru v bankovom sektore, plastického chirurga alebo top managera vo výrobnej spoločnosti.

Vďaka svojej pracovitosti a zmyslu pre hodnoty sa do histórie zapísali napríklad Mária Terézia, William Shakespeare, Sigmund Freud, Karol IV., Jaroslav Hašek, Ján Pavol II. alebo Cher či Honoré de Balzac, ktorí sa všetci narodili v znamení býka.

Zdroj: studenta.cz / Admin

 

Publikované v Aktuality |

Študentský horoskop: Vybrali ste si správny odbor či profesiu?

main picture horoskop

 

 

 

 

 

 

 

Sú medzi nami takí, ktorí v tom majú jasno už od malička. Sú však aj takí, ktorí pochybujú o tom, či si vybrali správne. Ako sa hovorí – nikdy nie je neskoro, takže pokiaľ si nie ste istí, či ste si vybrali správne, pokojne sa nad tým zamyslite a začnite odznova. Či už veríte v astrológiu alebo nie, možno vám pri rozhodovaní pomôže tento študentský horoskop. Dnes vám prinášame horoskop pre znamenie Baran 🙂

Pokračovať v čítaní

Publikované v Aktuality |

Pokračovanie story: Študenti cestujú ZADARA

ilustračné foto

ilustračné foto

Bezplatné vlaky pre študentov a dôchodcov začne už 17. novembra. Nie každý je však spokojný. Napríklad takí autobusoví dopravcovia, ktorí tiež chcú, aby ľudia mali možnosť voziť sa autobusom zadarmo.

Pokračovať v čítaní

Publikované v Aktuality |

Vlakom ZADARA – pre študentov od 17.novembra

vlaky

Študenti (do 26 rokov), deti (do 6 rokov) a tiež dôchodcovia a seniori (od 62 rokov) majú dôvod na radosť – budú sa voziť vo vlakoch ZADARMO! Túto výhodu budú môcť začať využívať prozaicky odo dňa študentov, teda od 17.novembra 2014.

Pokračovať v čítaní

Publikované v Aktuality |

Viete, koľko budete môcť ZARÁBAŤ popri štúdiu od nového roka?

brigadnik

Vláda pre „potešenie a motiváciu“ všetkých študentov zaviedla odvody aj pre dohody o brigádnickej činnosti. Teraz však prichádza úľava. Limit zárobkov bez povinnosti platiť odvody sa totiž zvyšuje na sumu 200 eur.

Študenti, ktorí pracujú na ako brigádnici na dohodu, nebudú musieť od budúceho roka platiť odvody, pokiaľ sa zmestia do jednotne navrhovanej sumy 200 eur, čo vyplýva z návrhu zákona o sociálnom poistení. Právnu normu včera schválila NR SR.

„Cieľom návrhu zákona je zvýšenie hranice príjmu, ktorý nezakladá povinné dôchodkové poistenie študentom vykonávajúcim práce na základe dohody o brigádnickej práci študentov, vrátane zrušenia diferencovania tejto hranice na základe veku,“ uviedlo ako dôvod ministerstvo práce.

Po zmene tak už nebudú existovať dve kategórie študentov, pri ktorých sú stanovené mzdové limity. Minister práce uviedol, že sa zhodli na tom, že suma 200 eur bude hranica pre všetkých študentov, teda rovnako pre stredoškolákov ako aj pre vysokoškolákov.

Doteraz platilo, že študenti do 18 rokov neplatia odvody, ak je výška ich zárobku do 68 eur a študenti od 18 rokov do 26 rokov sú oslobodení od odvodov do sumy 159 eur.

Zdroj: TASR

Publikované v Aktuality |

Sedí na mne profák! Prečo?

…alebo čomu sa na ceste k titulu radšej vyvarovať!

diplom_zrolovany_rolka_10_8

Sú takí, čo prídu k diplomu „ani nevedia ako“. Častokrát však cesta za titulom skončí skôr, ako sa poriadne začala. Že PREČO je to tak? Poznáme kopec dôvodov či výhovoriek – nesprávny výber školy, precenenie vlastných schopností, lajdáckosť atď. Čo ale, ak aj škola sadla, aj sa snažím, aj na to mám, no napriek tomu ma tí profáci nejako nemusia. KDE JE CHYBA???

Pokračovať v čítaní

Publikované v Aktuality |

Vzdelanie = Úspech…Nemusí to platiť vždy!

Človek sa stretne s kadečím – známa „bifľoška“ má dva tituly pred menom, ďalší za menom, a pritom „šéfuje“ uličke s drogériou v supermarkete, a na druhej strane chalan, čo sedel v poslednej lavici, ledva skončil povinnú školskú dochádzku, a teraz otáča milióny. Pýtate sa aj vy, či vám treba diplom na to, aby ste boli úspešní? Nebaví vás už chodiť do školy a máte pocit, že aj bez nej by to šlo? SKÚSTE TO! Sú takí, ktorým to vyšlo…

Pokračovať v čítaní

Publikované v Aktuality |

Ranná rutina vysokoškoláka

budík

Aj vy ráno riešite, čo vás najefektívnejšie preberie k „životu“? Rýchla sprcha, výdatné raňajky alebo hrnček horúcej kávy? Ideálny štart do dňa je najdôležitejšia časť dňa, prečítajte si čo by malo byť samozrejmosťou každého z vás.

Pokračovať v čítaní

Publikované v Aktuality, Uncategorized |

Slovensku chýbajú mladí vedci

Už dlho sa u nás debatuje o nedostatku mladých vedcov. Tento problém pozoruje aj podpredsedníčka Slovenskej akadémie vied (SAV) pre vedu a výskum Eva Majková, ktorá pôsobí ako vedúca výskumného tímu Oddelenia multivrstiev a nanoštruktúr Fyzikálneho ústavu SAV.

vedec orezaneS nedostatkom mladých ľudí vo vede sa stretáva aj vyspelý svet a príčin je viacero. Podľa Majkovej je to v prvom rade pomerne dlhý čas, než adept vedy dosiahne stále postavenie.

Pokračovať v čítaní

Publikované v Aktuality |

Bakalárska práca : Komunikácia učiteľ

Bakalárska práca : Komunikácia učiteľ

V rámci zmien, ktoré prebiehajú vo svete v rôznych oblastiach života spoločnosti, nadobúda komunikácia čoraz väčší význam. S istým nadhľadom by sme mohli povedať, že komunikácia je v súčasnom svete všadeprítomná. Dokonca sa v niektorých kruhoch začína používať pojem „doba komunikačná“. Tým, ako sa rozširujú možnosti a formy komunikácie prostredníctvom technologických zariadení, stáva sa čoraz cennejšou a dôležitejšou priama medziľudská komunikácia. Jej význam a miesto sú nenahraditeľné v medziľudských vzťahoch, a to sa netýka len vzťahov blízkych, priateľských, ale aj vzťahov vo výchovno-vzdelávacom procese. Technológia sa rozširuje do celého spektra možnosti pôsobnosti, no jedno miesto zabrať nikdy nemôže. Žiadna najmodernejšia interaktívna tabuľa, žiadny najmodernejší počítač a žiadny najmodernejší tablet nemôžu nahradiť ľudský faktor a osobnosť pedagóga, ktorý je životne dôležitou súčasťou každého výchovno-vzdelávacieho procesu. Jeho prístup k žiakom, a v súvislosti s tým aj jeho komunikačné kompetencie, zohrávajú významnú úlohu v procese efektívneho pôsobenia na žiaka, úspešného rozvoja jeho osobnosti a kognitívnych schopností.

Preto sme sa v našej práci zamerali na problematiku komunikácie, špecifiká komunikácie stredoškolákov ako malej sociálnej skupiny a v súvislosti s tým aj na komunikačné kompetencie učiteľa. V prvej kapitole našej práce sme venovali pozornosť vymedzeniu pojmu komunikácia, jej význam v živote človeka, jej foriem, ako aj vymedzeniu konkrétnych foriem komunikácie využívaných vo výchovno-vzdelávacom procese, pedagogickej komunikácii a jej špecifikám. V druhej kapitole sme charakterizovali socializáciu žiaka a v tretej kapitole sme popísali triedu ako sociálnu skupinu, komunikáciu v rámci nej, v súvislosti s tým aj komunikačné kompetencie žiakov a učiteľa.

V štvrtej kapitole, v rámci praktickej, respektíve aplikačnej časti našej práce, sme sa zaoberali problematikou komunikačných kompetencii učiteľa vo vzťahu k vyučovaniu žiakov na strednej škole a možnosťami ich rozvoja v praxi z hľadiska verbálnej a neverbálnej komunikácie učiteľa so žiakmi. Nami zostavená praktická príručka v závere práce (v prílohe 3) poukazuje na niektoré vhodné a nevhodné prejavy v komunikácii u učiteľa v školskom prostredí a poskytuje podnety na možné zlepšenie jeho komunikačných kompetencií.

Bakalárska práca vzor :

bakalarska-praca-komunikacia-ucitelbakalarska-praca-komunikacia-ucitel2bakalarska-praca-komunikacia-ucitel3
Publikované v Uncategorized |