Resumé bakalárskej práce

V bakalárskych prácach písaných v slovenčine sa resumé uvádza v anglickom alebo nemeckom jazyku. V prípade, že je práca písaná v cudzom jazyku, resumé by malo byť v slovenskom jazyku.

Resumé sa spravidla umiestňuje v závere práce – napríklad medzi časti Záver a Zoznam bibliografických údajov. Pri umiestnení resumé, ako aj pri jazyku a rozsahu resumé v bakalárskej práci sa je potrebné riadiť odporúčaniami smerníc príslušnej katedry alebo fakulty.

Pokračovať v čítaní

Publikované v Bakalárska práca | Označkované , , , , , |

Bakalárska práca – Záver

V závere bakalárskej práce je potrebné zhrnúť dosiahnuté poznatky a výsledky, ku ktorým autor dospel. V závere sa tiež uvádza, či hlavný cieľ, ale aj čiastkové ciele, ktoré boli vytýčené v úvode bakalárskej práce, boli alebo neboli splnené a do akej miery. Záver bakalárskej práce spravidla pozostáva z dvoch normostrán, píše sa neosobnou formou a vždy v minulom čase. Záver ako názov kapitoly sa rovnako ako úvod nečísluje.

Pokračovať v čítaní

Publikované v Bakalárska práca | Označkované , , , |

Diskusia v bakalárskej práci

V diskusii by mal autor odpovedať a reagovať na úlohy a vytýčené ciele, ktoré boli uvedené v úvode bakalárskej práce. Autor rozoberá zistené poznatky a informácie, analyzuje ich a porovnáva s poznatkami od iných autorov a ich predchádzajúcich prieskumov.

V diskusii sa tiež uvádzajú konkrétne odporúčania pre prax, ktoré vyplynuli zo zistených poznatkov. Ide o vlastný prínos autora k danej problematike a o vyjadrenie jeho postoja k vybranej téme.

Výsledky práce a diskusia tvoria spravidla 30 až 40 % bakalárskej práce.

Pokračovať v čítaní

Publikované v Bakalárska práca | Označkované , , , , , |

Grafy v bakalárskej práci

V interpretácii výsledkov prieskumu v bakalárskej práci autor prehľadne spracuje zistené informácie do tabuliek a grafov, pričom ich zároveň vyjadrí aj percentuálne. Autor pri interpretácií výsledkov prieskumu používa kvantitatívne a kvalitatívne metódy vyhodnocovania zistených údajov. Na grafické vyhodnotenie si môže autor vybrať z rôznych typov grafov:

  • stĺpcový,
  • čiarový,
  • koláčový,
  • plošný a p.

Grafy aj tabuľky je potrebné označiť poradovým číslom aj názvom grafu alebo tabuľky. Okrem tabuľkového a grafického zobrazenia používa aj slovný opis zistených údajov a kvalitatívne ich hodnotí.

Zoznam ilustrácií, grafov či tabuliek sa vkladá za obsah bakalárskej práce.

Pokračovať v čítaní

Publikované v Bakalárska práca | Označkované , , , , |

Hypotéza v bakalárskej práci

Študent na prvom stupni vysokoškolského štúdia môže prejaviť v bakalárskej práci aj schopnosť overovania stanovených hypotéz. Rozumieme pod tým zisťovanie podporujúcich alebo odmietajúcich faktov v praxi. Cielená, experimentálna alebo analytická metóda na overenie hypotéz sa pri bakalárskych prácach spravidla nevyžaduje.

Čo je hypotéza?

Hypotéza predstavuje predpoklad alebo domnienku, ktorú chce študent overiť vo svojej práci. Má často formu výroku.

Pokračovať v čítaní

Publikované v Bakalárska práca | Označkované , , , , |

Dotazník v bakalárskej práci

Dotazník patrí k najčastejšie používaným metódam zberu údajov a informácií pre potreby vypracovania empirickej časti bakalárskej práce.

Dotazník pozostáva z úvodnej časti, kde autor osloví respondentov a stručne charakterizuje, na čo budú poskytnuté informácie použité. Ďalej sa v dotazník uvádzajú otázky, ktoré môžu byť otvorené alebo uzavreté, alebo z kombinácie týchto otázok. Otázky musia byť postavené zrozumiteľne, aby respondent vedel odpovedať.

Je preto potrebné otázky prispôsobiť individuálne každej prieskumnej vzorke.

Dotazníky sa v bakalárskej práci vyhodnocujú spravidla pomocou grafov a tabuliek.

Pokračovať v čítaní

Publikované v Bakalárska práca | Označkované , , , , , , |

Empirická časť bakalárskej práce

Empirická časť bakalárskej práce by sa mala začínať projektom prieskumu, v ktorom autor uvedie hlavný cieľ a čiastkové ciele prieskumu.

Projekt prieskumu by mal ďalej obsahovať:

  • predmet prieskumu,
  • úlohy prieskumu,
  • hypotézy prieskumu,
  • charakteristiku vzorky prieskumu,
  • organizačné zabezpečenie prieskumu,
  • metódy použité pri prieskume,
  • etapy prieskumu a p.

Výsledky zistené prieskumom je potrebné tiež správne interpretovať, pričom autor používa kvantitatívne a kvalitatívne metódy vyhodnocovania zistených údajov.

Pokračovať v čítaní

Publikované v Bakalárska práca | Označkované , , , |

Jadro bakalárskej práce

Medzi najdôležitejšie časti bakalárskej práce patria úvod, jadro a záver. Jadro tvorí hlavnú časť bakalárskej práce a člení sa na:

Jadro bakalárskej práce obsahuje súčasný stav riešenej problematiky doma a v zahraničí. V bakalárskej práci sa spravidla vyžaduje od študenta 30 % vlastnej tvorivej práce a 70 % práce by mala tvoriť práca s odbornou literatúrou.

Pokračovať v čítaní

Publikované v Bakalárska práca | Označkované , , , , , |

Úvod bakalárskej práce

Teoretická časť bakalárskej práce sa začína úvodom, v ktorom autor popíše, akú tému si pre spracovanie svojej bakalárskej práce zvolil a prečo si túto tému zvolil. Ďalej v skratke popíše, čomu sa bude v jednotlivých kapitolách a podkapitolách venovať. V úvode bakalárskej práce môže autor spomenúť tiež aj bibliografické zdroje, ktoré tvorili základ pre spracovanie teoretickej časti.

Pokračovať v čítaní

Publikované v Bakalárska práca | Označkované , , , , , |

Členenie textu v bakalárskej práci

Bakalárska práca je spravidla rozdelená do kapitol a podkapitol, čo uľahčuje orientáciu čitateľa v texte. Číslovanie jednotlivých častí tiež slúži na odvolávanie sa autora na konkrétne časti bakalárskej práce.

Pokračovať v čítaní

Publikované v Bakalárska práca | Označkované , , , , , |